Första hopptävlingen!

Tänkte att jag skulle berätta lite om i torsdags då jag och Nikki var iväg på våran första hopptävling!
Dagen började med att jag och Marie kom till stallet på morgonen och fixade iordning transporten och lite småsaker, det mesta hade jag gjort dan innan. Nikki åt sin morgonmat och jag gick mest runt och var nervös :P
Sedan när allt var klart lastade vi och det var inga problem alls! Nikki gick så snällt in i transporten med hjälp av lite mat och bananer. Sedan bar det av mot Siggesta där tävlingen var. Jag gick och betalade och sedan lastade vi ut, Marie gick runt med han så han fick kolla runt lite och jag hjälpte till att bygga fram banan. Jag hade anmält mig till clear round, 70 och 80 cm. Efter ett tag så fixade vi iordning Nikki och jag började rida fram. Han kändes jättefin, lite spänd i början men det är ju inte så konstigt. Efter det var det dags att gå in i ridhuset och hoppa fram, även där var det inga problem, han var pigg och framåt! Snart var det dags och jag var faktist inte alls så nervös som jag trodde jag skulle vara. Jag hade min lilla hejarklack där (Marie, Sara, Annichen och Linnea) och det kändes bra. Inne på banan så var han lite tveksam om han skulle hoppa eller inte men vi kom fram till fjärde hindret som var ett titthinder om man jämför med våra skruttiga bommar på nora så där blev det ett stopp. Men fortsatte men stannade på samma hinder igen och sen ytterligare en gång. Då var det bara att utgå.

Efter bara 20 min skulle 80-klassen börja och jag tänkte att det är bara köra på igen och trycka över han över det läskiga hindret så jag gick in i ridhuset och hoppade någon gång till innan jag gick in på banan igen. Kom fram till fjärde hindret igen och han stannade igen. Blev lite sur på han men red mot det igen och ett stopp igen! Sista gången hoppade han faktist och fortsatte men då stannade han på femman istället och då var jag tvungen att utgå igen.
På clear round får man hoppa en gång till om man känner att det inte kändes så bra första gången så bestämde mig för att hoppa en sista gång. Han hoppade allt tills vi kom till näst sista hindret då han vägrade ut sig på det istället. Väldigt synd eftersom det var ett helt vanligt hinder och vi nästan kom igenom hela banan.
Men han var jätteduktig ändå och jag är nöjd! Det var riktigt roligt att få komma iväg :)

Ska nog iväg igen den 29e maj för att hoppa clear round på Gurra och hoppas då att vi kommer runt banan!



Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis! Det låter ju ändå som att du är nöjd och det borde du vara med tanke på hur orutinerad Nikki är och att det var första tävlingen för er!! Nästa gång flyger ni över alla hinder hur lätt som helst :)

2010-05-16 @ 18:07:25
Postat av: Julia

Tack! Ja precis, jag är jättenöjd!

Haha ja det får vi hoppas :)

2010-05-16 @ 19:10:54
Postat av: Sara

Ja, d e bara att gå på't igen :D Hoppas ja kan följa med till Gurra!

2010-05-16 @ 19:13:20
Postat av: Julia

Ja och den här gången SKA vi komma runt :D

Ja det skulle vara as kul!

2010-05-16 @ 19:32:34
Postat av: Mikaela

Kul att du är nöjd trots att det gick som det gick! På't igen som Sara skrev och bättre lycka nästa gång!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0