Andra Mars, i text & bilder

Idag följde min kompis Jenny med ut till stallet. Hon fick rida Dust och jag red Excon och så skrittade vi ut en sväng. Bara på långdalen men mysigt var det iallafall :) Excon testade mig några gånger. Han frös fast i marken två eller tre gånger och ville inte röra sig varken framåt eller bakåt. Kan tala om att det krävdes en hel del övertalning att få honom gå framåt igen, men tillslut så gick det. Dust uppförde sig som en ängel, vilket han alltid gör och Jenny ville gärna följa med fler gånger. Bra betyg alltså! ;) Dust & Excon har förresten blivit världens polare. Även fast Dust har fått ett sår på halsen, Excon har förmodligen bitit honom, men det är säkert kärleksnyp ;)

Kan ju förresten tala om att imorgon har jag stall ledigt. Sara rider Dust och mockar åt honom! Och Mikaela mockar åt Excon och skrittar ut på honom en sväng :) Vill ni veta vad jag ska göra nu när jag har stall ledigt? Jo jag ska följa med min kompis Malin ut till hennes häst. Så mycket stall ledigt blev det av det, haha, men det ska bara bli kul :) Hon har en islänning och vi hade tänkt tolka. Bäst att passa på nu när det faktiskt finns så mycket snö! :D

Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Mickan

Kul att dem blivit vänner, kärleksnyp får man räkna med =) Ska bli spännande att pröva Excon imorn =)

2010-03-02 @ 21:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0