Min och Pollens första ridtur

Igår hade jag och Pollen vår första andra premiärtur!

Träffade på Cindy i stallet och vi småpratade lite om stallet och allt möjligt. Hon skulle också rida men hade inte bestämt sig vart ännu.

Gick ut för att att hämta Pollen i hagen och blev mött av Pemberly som nog tyckte att jag kunde ta in henne istället för hon följde efter mig en bra bit. Fick kämpa lite eftersom hela flocken ville med ut och sprang runt oss hela vägen upp till staketet. Efter ett tag var bara Pemberly, Temptation och den nya ponnyn (Glömt namnet!) kvar uppe vid grinden och efter lite knep och knåp fick jag ut bara en häst och kunde fortsätta till stallet.

I stallet stod Cindy och fixade med Svanur och vi bestämde oss för att ta sällskap.
Pratade lite med Lena och fick veta att det gick bra på NH:n och att dem haft sadel på Pemberly nu. Kul att att det går så bra!

Pollen fick lite lusern i boxen och sedan gjorde jag ordning henne för ridning.

Efter vår första ridtur

Hade tänkt att rida själv först eftersom det var första turen men insåg att det kunde vara bra med sällskap eftersom jag inte hade en aning om hur "pigg och galen" hon skulle vara. Sen var det väldigt trevligt att få rida i sällskap med Cindy också! :)

Pollen var pigg men på ett bra sätt, hon gjorde inga dumheter och vi kunde skritta på "lugnt" på långa tyglar.
Vi red alla 3 orangea och Polllen fick kämpa ordentligt. Hennes klätter-kordination var inte som den en gång varit och hon tyckte att det var lite jobbigt och småläskigt. Värst var när det var brant neråt så fick hjälpa henne ett par gånger.
Hon verkade tycka att det var riktigt roligt och knallade på med öronen framåt och frustade ständigt.

Förutom ett litet ryck och några få galoppsprång på den lilla ängsbiten på bortre orange där det var lite sankt skötte hon sig utmärkt och vi tog Långdalen hem.

Efter ridturen verkade hon trött och nöjd.




Längtar redan tills nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0