TGIF! Älskar fredagar...

Var i stallet i fem timmar idag! Typ personligt rekord för mig... Jag och Julia tog en ljuvlig tur till Brevik där vi gasade på och lät hästarna springa! Toppen hade IGEN lyckats trampa av sig en sko på vägen dit men jag hittade den som tur var så jag tog upp den och satte den i fickan och red vidare. Haha, Inte ska hon få slippa undan inte... Slog på den när vi väl var hemma igen. Tur att jag har mig själv! :o Det tog bara 2 och ½ kärra att få boxen fräsch igen efter mina två hästfria dagar... Var lite överdriven dock, men hade inte bråttom någonstans så jag passade på att göra fint i boxen. I tisdags gick lektionen finfint, började rida lite sidvärtes, flytta bakdel innanför spåret. Det gick bra i höger varv, men mkt svårare i vänster varv. Hon lär sig så otroligt fort den där lilla damen. Mkt tungan över bettet dock idag, lite tråkigt, det förstör en del, men "den" lugnade sig mot slutet. Medryttaren Jenny hade klagat över en busig och het Toppen i onsdags... inte bra! Hon var nämligen som vanligt med mig idag trots en vilodag igår. Tror att hon var lite brunstig eftersom Merillo hade gått i stonas hage just i onsdags och det sätter ju griller i huvet på dem, får hoppas på det!

Igår gjorde jag en busig grej på jobbet. Jag fick ett ryck och började googla på "galoppstall sverige", och en tråd på bukefalos kom upp som ledde till Catharina Vång. Så jag klickade mig till hennes hemsida (http://www.freewebs.com/ullbolstahorseracing/index.htm) och den var verkligen jättefin och bevittnade om en seriös galopptränare utanför Uppsala. Jag läste runt på hemsidan lite och vips så ringde jag henne och frågade om hon kunde ta emot mig två veckor i juni på praktik! Hon lät positiv och jag frågade även i farten om det var möjligt att få ta med en egen häst. Det kunde vara möjligt, men hon visste inte om hon hade några stallplatser så det fick vi prata om sen. Men iallafall! Jag mejlade henne efter samtalet och skrev in datumen som jag kunde komma så hon ska bara kolla dem och sen ge besked=) Så himla spännande! Jag behöver två veckor praktik nämligen för att kunna anmäla mig till steg 2 (amatörtränarlicens) kursen och även riderfarenhet till att kunna anmäla mig till kursen för amatörryttarlicens. Det är något jag har funderat på länge och inte kunnat släppa, så nu tog jag tag i saken och jag hoppas innerligt att det blir av! Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0