Sol och värme idag!

Vaknade av att solen lös rakt på mig imorse när jag låg i sängen. Det gjorde inte så mycket för jag skulle ändå gå direkt till stallet. Utsikten var otroligt fin, morgonsol över ett riktigt Narnia-landskap!
 

Sedan begav jag mig utan att äta frukost (hade ingen ro, ville komma iväg fort och rida!) till stallet där Renée och Cindy satt och fikade i boden (ovanligt) och jag passade på att dricka en kopp te. Sedan mockade jag och tog in Toppen-Snoppen. Idag red vi till Brevik. Det var helt otroligt härligt, Toppen pulsade fram i den djupa snön och sen krånglade vi oss förbi alla snötöckta granar vid Hampe och tillslut kom vi till vägen. Frrrust, frussst, frrrrusst sa Toppen och ville bara galoppera hela tiden! Hon fick galoppera på ordentligt men vi travade emellan också så att hon inte skulle springa ihjäl sig. Hon var jättefin, mjuk och smidig och lydig! Vilken känsla! Vi vände hemåt när vi kom till bilvägen vid Wallenbergs hus. På hemvägen gick det ännu fortare och hon blev lite stark, men hon lyssnade ändå rätt bra. Hon njöt nog lika mycket som jag. Hon var nog rätt mör sen så vi skrittade hela vägen från Hampe hem. Så himla skönt att hon är klippt för hon torkade upp fort på vägen hem.



 Underbara häst...<3

Hon lär nog ha träningsvärk imorgon!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Åh vad härligt, längtar tills imorn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0