Lyckad dressyrträning igår.

Jag använder denna blogg som en liten träningsdagbok, tycker det är kul för min egen skull att komma ihåg vad man har gjort och följa alla upp och nergångar...=) Hoppas det är ok för er också!

Trots att vi inte ridit lektion sen i typ november så flöt det på och vi kunde i princip börja där vi slutade! Skillnad sen sist var att Toppen har blivit lite starkare och har mer balans än förut, plus att vi hade en annan sadel som inte glider bakåt. Vi övade mycket på galoppfattningar och de sitter fint, i höger varv är de en smula krångligare, men sånt är inte ovanligt. Plus att hon skyggade för hinderboden en massa och det var lite störigt, men hon skärpte sig sen efter övertalning. Det gäller att vara smart istället för att bara bråka. Vi gjorde serpentiner och lite sidvärtsrörelser i trav, men jobbade mest på volten. Hon är så himla kvick i sina rörelser och det ställer stora krav på mig så att jag inte stör henne med min klumpighet...men det går rätt bra. Jag måste på allvar lägga unghästridningen åt sidan, med andra ord sträcka på mig och inte luta mig framåt... Inte världens lättaste när det är i princip det jag har gjort i tre år sen jag åkte till Irland. "Det är bara att bestämma sig", som Åsa säger, och det är så sant som det är sagt! Nu är jag hästfri i två dagar och jag längtar redan tills jag får sätta mig upp i sadeln igen på fredag!

Grannens volt funkar bra att rida på, men det är så sjukt mycket snö på kanterna  så den har blivit ganska liten och det blir lite ansträngande för hästarna att rida på volter hela tiden, så en halvtimmes pass där är ganska lagom. Längtar verkligen tills snön är borta. När lektionen var slut såg jag hur något blänkte på spåret - min mobil...Jippi...men den hade klarat sig med en skråma på skärmen som jag kan leva med och att den var sjukt smutsig...Men den funkade trots allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0