Fin hest.

Ja, Toppen skötte sig utmärkt igår igen! Vi jobbar vidare på den låga formen i trav och galopp, och jag kan sitta ner i traven i längre perioder och då får jag automatiskt bättre sits. Men det är galet vad oliksidig jag är! är mycket svagare i vänster sida =( Men men, bara att jobba vidare på det.
Har lärt mig så otroligt mycket sen jag började rida för Åsa. Jag sitter typ och skrattar på lektionerna för hon är så härlig att rida för! Hon uppmuntrar väldigt, och så ger hon lite ris emellanåt men med en klang av sin norrländska humor =) Adrenalinet flödar efter en halvtimmes kämpande, och igår red jag tydligen så bra som jag aldrig gjort förut (på Toppen då), enligt Åsa! Najs. 

Imorgon rider Jenny och på torsdag ska hon få få en välförtjänt vilodag. Funderar på att höja havren lite försiktigt för att se om hon pallar och att det inte går upp i huvudet på henne. Hon behöver det nu när hon går rätt mycket, 6 dagar i veckan (!). Vilket hon iofs bara mår bra av, för hon blir mycket behagligare att hantera. Längtar till fredag, undrar vad jag ska hitta på då?



Gammal Irlandsbild... Saknar den tiden då man red 5-7 hästar om dagen!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Åh vad kul att det går så bra!

Postat av: Cindy

åh.. älska sånt! finns inget mysigare än att vara i stall o rida flera hästar varje dag.. började visst drömma mig tillbaks till mina egna dagar :)

2010-02-11 @ 17:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0