Emma här!

Hej jag heter Emma och är fjorton år, fyller femton i sommar. Jag är den lyckligt lottade ägaren till Mexican Dust. Som till vardags bara kallas Dust, eller Dusten :)

Jag började rida vid 6/7 års ålder på ridskolan Siggesta. Sommaren året 05 så blev mamma medbjuden ut till stall Remi av Reneé. Min mamma och Reneé jobbade på samma jobb. Jag fick följa med på ridtur på hästen Safir (Annichens förra häst) och red Safir ett par gånger den sommaren. Efter sommaren fortsatte jag på Siggesta, sen så upptäckte jag Miras verksamhet, ponnystall stockholm, och blev medryttare hos henne. Sen tog jag en av hennes hästar, Amadeus, på foder. Honom lämnade jag tillbaka till versksamheten sista juni 09. Det var den sommaren som jag åkte ut och hälsade på Reneé igen. Hon tyckte absolut jag skulle rida och fick då rida Dust! Jag blev helt kär, har träffat så många bråkiga ponnyer som bara testat och testat, och det kan bli väldigt jobbigt i slutändan, och så fick jag då rida Dust den ängeln som var så himla snäll och så duktig. Blev medryttare på Dust och tyckte bara om honom mer och mer :) Sen på hösten 09 köpte vi honom av Reneé! Kommer ihåg hur sjukt glad jag var den dagen mamma och pappa berättade att han var min, trodde knappt det var sant ;)

Dust har blivit tävlad av hans förra medryttare, Frida, i dressyr. Jag hoppas så småningom också på att vi ger oss ut på dressyrbanorna, men det blir nog inte bli på ett bra tag. Känner att min sits behöver bli bättre & så :) Jag drömmer också om att vara med i någon mindre hopptävling så småningom, kanske iår? vem vet.. Men jag och Dust måste ta igen det vi tappat nu under vintern när det inte blivit några lektioner och så. Funderar på att åka ut och träna inför Mia i ridhus. Men väglaget är ju inte direkt det bästa att ge sig ut i med transport och så :/



Jag och Dust på lektion för Lillemor


Jag och Dust, galopp på långdalen


Min sötnos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0