Då var den veckan slut...

I fredags tog jag och Renée några bilder på Toppen som hon skulle skicka in till någon expert som mäter vinklar på hästen och sedan beräknar man en massa grejer för att se vilken chans den hästen har som galoppör sen.. Ska bli spännande att höra resultatet=)



Inga direkta Top Modeller ;) 

Igår red Jenny och det hade gått bra. De red till Brevik igen, så idag tänkte jag att jag trimmar lite på volten hos grannen idag för omväxlings skull. Toppen gick fint och var mycket mer avslappnad än sist så vi kunde lugnt och fint jobba på galoppen och galoppfattningarna. Till slut kunde vi rida som en 8 med trav emellan varvbytena och hon fattade rätt galopp varje gång=) Hon var så duktig så jag red tillbaka men gick en sväng till volten på Nora för att kolla läget där. Mickan satt och sken som en sol på Merillo som hoppade och hoppade över en upphöjd bom och såg taggad och nöjd ut! Ni får säkert höra om allt om det i hennes nästa inlägg ;) Vi hoppade också lite men det var så halt då vi bara har två broddar på varje sko istället för 4, så vi slutade rätt fort. Toppen tyckte iallafall att det var roligt att hoppa lite hon också! Vi måste komma igång med det där ordentligt snart känner jag, hon måste ha bra grundkondition och lite hoppmuskler tills vi ska på fälttävlanskursen i april! Längtar!



Rolig bild från i vintras, Toppen får ett fotbad när hon hade hovböld ;)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha hon ser ut som hon inte gjort annat än att tagit fotbad i hela sitt liv. Det ser skönt ut :)

2010-02-07 @ 17:56:35
Postat av: Mickan

Mycket riktigt Sara, det kommer ett inlägg snart ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0