Vårtecken i stallet...

...brukar kännetecknas av STORSORTERING!

Har spenderat 7 timmar (inkl mockning åt Toppen, ridning, fika och nattning) med att sortera BÅDE Renées och mitt skåp och ryktlådor. Jag tycker faktiskt det är ganska kul och jag kände det bara kliade i fingrarna när vi skulle sätta igång. Slängde lite grejer, men fick en stor hög med grejer som vi ska försöka hinna sälja på loppis nån gång. Sedan har jag gjort iordning i skåpen så att man lätt kan se vad man har för något. Det behövdes verkligen och det blev riktigt fint! Nu har jag bara 11 ton läder att smörja...  Men det ordnar sig nog någon solig och varm dag, vilket säkerligen inte blir i helgen då det tydligan ska bli regn och rusk =(

Red till Brevik med Cindy idag och det var hur mysigt som helst och hästarna fick verkligen sträcka ut! Toppen var brunst-fjantig och tittig till en början men när hon fick galoppera på så glömde hon bort allt som kunde vara läskigt=) Svanur och Cindy var inte långt bakom och puffade på bra!

På söndag ska vi åka iväg och betäcka Toppen med Fighting Alpha! Ska bli så spännande och det känns så kul nu när det verkligen är en fin hingst. Har redan börjat fundera på namn till fölet...


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åh vad roligt! Det blir säkert ett kanonfint föl! Det kan ju inte bli annat med Toppen som mamma ;)

2010-04-15 @ 21:39:36
Postat av: Sara

Ja det är ju alltid en chansing men vi håller tummarna och hoppas på det bästa! =)

2010-04-16 @ 12:26:56
Postat av: Cindy

Det var supermysigt o vi hakar gärna på fler gånger nu när det går att rida dit igen.. superduperbra konditionsträning! Hoppas vi blir fler nästa gång, ju fler desto roligare! =)

2010-04-16 @ 19:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0