Saknar min plutt!

Ja, Toppen är ju fortfarande hos hingsten i Västerås, men hon ska komma hem imorgon. Jag saknar henne massor! Hon står bara där i en mörk box... Får bara gå ut när dom mockar åt henne... När hon kommer hem ska jag skämma bort henne. Hon ska få en massa morötter och så ska hon bli tvättad och pussad på. Jag har tvättat alla hennes grejer och så ska hon bli fin i fötterna av Odd också (förhoppningsvis, annars är vi körda inför kursen).

Ett litet problem kan vara att hon inte har ridits på en vecka och inte ens fått göra av med energin i en hage... Så det kan bli liite galet när hon ska ridas första dagarna. Måste nog longera innan rätt ordentligt så att hon får bocka av sig den mesta överskottsenergin innan jag sitter upp. Å andra sidan är det kanske bra att hon fått ladda upp sig lite inför kursen som kommer att kräva ganska mycket av henne... Det återstår att se. Vill bara att hon ska komma hem nu!

I förra veckan red jag även Merillo två dagar. Han är så fin att rida! Hoppade som sagt i onsdags och då var han duktig. Det märks att det hjälper att låta honom hoppa med jämna mellanrum. Sen red jag ut på bullandöcykelvägen i torsdags och övade på att rida i korta läder. Det var hur härligt som helst, och inte så värst jobbigt som jag trodde det skulle vara. Merillo var så lyhörd för mina hjälper och det var en ren fröjd. Han njöt nog lika mycket som jag då han fick sträcka ut lite emellanåt =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0