Ett litet igångsättningsschema för Toppen

Har tänkt ut nu hur jag ska undvika att Toppen ska få flippen när man börjar rida henne från och med imorgon. Jag förutsätter att hon kommer imorgon eftermiddag. Så att på det mest skonsamma sättet få henne ridbar och klar i kroppen för kursen så ska jag:

Tisdag em: Longering med sadel tills hon fått bort den mesta energin och sen sitta upp och rida en stund på volten tills hon känns bra och lydig. Max 40 min totalt.

Onsdag morgon: Longering med sadel ca 15 min. Sen uppsutten ridning och samma som ovan, och avsluta med en liten uteritt. Max 50 min.

Onsdag em: Jenny kommer ut och rider, men jag är med och ser så att allt går bra till en början.

Torsdag morgon: Rida ut skritt, trav och galopp ca 40 min.

Torsdag Kväll: Hoppning på volten inför helgen. Lätt hoppning, typ studs för att få igång benen och ryggen på henne.

Hoppas hon kommer hem imorgon nu bara!


Kommentarer
Postat av: Julia

då hoppar vi tillsammans på torsdag! :)

2010-04-27 @ 13:02:02
Postat av: Cindy

Nu är toppen hemma igen =)

2010-04-27 @ 13:11:17
Postat av: Sara

Underbart att ha henne hemma! Blev orolig där i början när hon verkade hängig.... Men lite vatten gjorde susen=) Nu verkar hon vara sig själv iallafall.

2010-04-27 @ 17:48:16
URL: http://tiggypop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0